Monday, August 2, 2010

Salam penuh ukhuwah

Syukur akhirnya saya berjaya membuka sebuah blog sebagai melengkapkan sebahagian tugasan dalam Sarjana Pembangunan Islam. Ramai yang bertanya mengapa saya menamakan blog ini sebagai Takdir Yang Terindah. Saya juga meletakkan tajuk yang sama dalam laman sembang sosial (face book) yang lain. Pelbagai pendapat yang saya dengar dari rakan-rakan. Ada yang berkata maksudnya sangat mendalam dan tidak kurang juga menganggap saya 'minah jiwang'. Saya memilih tajuk ini kerana tidak kira yang saya lalui sama ada pahit atau manis, bagi saya semuanya terindah dalam hidup saya. Perlu bagi saya mensyukuri dan meredhai ketentuan Allah kerana takdirNya adalah yang terbaik dalam hidup kita. Justeru, tajuk ini akan saya jadikan 'pedoman' agar sentiasa positif dalam menempuh ujian yang pasti mendatang. Harapan saya agar 'buah tangan' saya dalam blog ini tidak berhenti sehingga saya tamat pengajian sahaja. Saya berhasrat agar blog ini menjadi medium saya menyebarkan idea-idea yang difikirkan bernas dan bertukar pendapat dengan kawan-kawan terutamanya sahabat ISDEV.

No comments:

Post a Comment